woensdag 30 juli 2008

Ziek

Vorig jaar meteen na de vakantie ging het opeens mis: longontsteking. Dit jaar, nog tijdens de vakantie, ontstoken kaak, en een kleine twee weken na thuiskomst een dito blaas en prostaat. Dat verklaart de radiostilte op dit experimentele prachtblog*, maar daar gaat het me nu niet om.

De dokter vindt het maar vreemd, want vroeger zagen we elkaar nooit. "Geen vegetariƫr toch?" "Wel vegetariƫr." "Hm, op zich prima, maar ik wil wel vitamine B12 en ijzer laten nakijken."

Potverdorie, je had ons bijna aan het wankelen gebracht Wouter, altijd fysiek en geestelijk in topconditie, elke nacht om 1 uur naar bed en 's morgens om 7 uur fris weer op, en maar bedrijf opbouwen, helpen met de kinderen, boodschappen doen, koken, en dan nog tijd om je voor het Verzameld Werk van Karel van het Reve in te zetten. Je wist er zelfs nog blogstukjes uit te persen. Maarrr... we hadden dus toch gelijk: wie geen vlees eet, wordt ziek! Want vlees eten, daar zijn we nu eenmaal op gebouwd. De mens is een carnivoor!

Tegen iedereen die zich zo verkneukelt: (a) de dokter zei niet: ga elke dag dode dieren eten, anders gaat u zelf lelijk dood. Dat zei hij niet. Hij zei - hij zei wat ik hierboven citeerde. Als ik tekorten blijk te hebben, zal ik die met de nodige vitaminepreparaten gaan aanvullen, want de wetenschap staat voor niets. En (b). O ja, (b). Natuurmensen. Ga alstublieft een paar goede speren snijden en scharrel voortaan uw kostje bij elkaar in het Amsterdamse bos of de Kennemer duinen, OK?


*Dit bericht werd eerder gepost op Ben & Wouter

Geen opmerkingen: